Logo jest podstawowym i najważniejszym elementem identyfikacji wizualnej marki. Dobrze zaprojektowane, ma służyć lata i gwarantować zarówno unikatowość, jak i rozpoznawalność. Na co zwrócić uwagę, by w odbiorze było naprawdę efektywne?
Prostota
Jak powiedział genialny projektant Paul Rand: „Perfekcja projektowania logo nie polega na tym, że nie można już nic dodać, ale na tym, że nie można już nic odjąć”. Takie podejście zapewnia przede wszystkim łatwość w rozpoznawaniu marki. Prosta forma logo gwarantuje także, że dobrze wyglądać będzie ono przy skalowaniu do większych i mniejszych rozmiarów, na różnych materiałach, a także w czerni i bieli. Sugerowana maksymalna ilość kolorów używanych przy projektowaniu logo to cztery i maksymalnie dwa kroje czcionek.
Dopasowanie
Dobrze zaprojektowane logo kojarzy się z istotą działaności, a także współgra z jej filozofią. Przekaz znaku graficznego powinien być dla klienta klarowny i jednoznaczny. Ważny jest nie tylko przedmiot logo, ale także forma jego prezentacji. Inne skojarzenia budzić powinna identyfikacja wizualna szkoły tańca dla dzieci, inne organizacji rządowej. Istotną rolę odgrywa kolorystyka, a nawet psychologia kolorów oraz dobór odpowiedniego kroju czcionki.
Ponadczasowość
Trendy na bok. Zakładając, że marka ma prosperować na rynku lata, jej logo służyć powinno równie długo, w formie możliwie niezmienionej. Odgrywa to istotną rolę w procesie budowania zaufania wśród klientów, którzy kojarzyć mogą stałość w identyfikacji wizualnej ze stabilnością marki na rynku. Oczywiście, największe nawet firmy decydują się na zmiany w logo, jednak często związane jest to z globalnymi zmianami na rynku, lub dotyczącymi bezpośrednio marki, a zadaniem rebrandingu jest wówczas podkreślenie istoty tych zmian.