Facebook zmienia logo. Ta informacja w mgnieniu oka obiegła cały współczesny świat.
Posunięcie ryzykowne, zważywszy na fakt, o jakim gigancie mowa.
Skąd pomysł na tak odważny krok marketingowy?
Oficjalna wersja dotyczy ujednolicenia identyfikacji wizualnej marek, które Facebook posiada.
Chodzi o Instagram, Messenger, Oculus, Workplace, Portal, Calibra oraz popularny komunikator WhatsApp.
Nowe logo przedstawione zostało w kilku wersjach kolorystycznych, każda dedykowana konkretnemu podmiotowi. To komunikat dla użytkowników, by nie wątpili, kto jest właścicielem tych aplikacji.
Specjaliści od marketingu spekulują jednak, czy zmiana nie jest chwytem starym jak świat, mającym na celu odwrócenie uwagi od złej passy i negatywnych opinii o samym serwisie.
Dodatkowo pojawić ma się usługa „News”, która w spersonalizowany sposób dostarczać miałaby użytkownikom autoryzowanych informacji. Facebook obiecuje, że będą to artykuły na wysokim poziomie.
Czekamy!