Najważniejszy pierwszy krok – Naming

Zanim zabierzesz się za szeroko pojęty temat identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa, musisz stworzyć dla niego nazwę. Jest to oczywiste, ale niezupełnie proste zadanie. Jak zacząć i na czym się skupić, by firma przyciągnęła klientów?

Naming

Nazwa rzeczowa. Nazwa unikatowa.

Nazwa firmy powinna sugerować przedmiot prowadzonej działalności, kojarzyć się z zakresem wykonywanych prac. Nie może natomiast wprowadzać w błąd, co do istoty jej działania.

Dobrze, gdyby trafiała do docelowej grupy odbiorców, a co za tym idzie- potencjalnych klientów.

Unikatowość stworzonej nazwy bezpośrednio przekłada się na rozpoznawalność marki. Regulują to również przepisy prawne, zgodnie z którymi niedozwolone jest posługiwanie się oznaczeniem będącym już w użyciu na tym samym rynku.

Nazwa – słowo istniejące

Zastanów się, czy oferta skierowana ma być do rodaków, czy odbiorców szukasz na rynkach światowych. Pozwoli Ci to ustalić, czy nazwę stwarzać będziesz w języku ojczystym.

Jeśli wybierasz opcję globalną, warto zastanowić się nad konsultacją ze specjalistą w dziedzinie wybranego języka. Bywa, że mimo iż oficjalne tłumaczenie nie sugeruje niczego niepokojącego, to w języku potocznym jest nieprofesjonalne, lub nawet obraźliwe.

Kiedy zdecydujesz, gdzie znajdują się Twoi potencjalni klienci, pomyśl kim są. Czym się charakteryzują, czego chcą od firmy, jak Twoja. Innymi epitetami określisz produkt powszechny, a innymi luksusowy. Ludzie lubią słowa odzwierciedlające ich osobowość.

Nazwa – wymyśl sam

Niezależnie od zasięgów firmy, możesz wybrać opcję stworzenia nazwy bez użycia wyrazów już istniejących. W takim wypadku dobrym rozwiązaniem będzie coś krótkiego, co w brzmieniu pasować będzie niejako do charakteru działalności.

Stawiając na słowotwórstwo posiłkować możesz się dostępnymi portalami:

http://www.panabee.com/name-generator

http://wordoid.com/

https://www.synonimy.pl/synonim/tezaurus/

https://www.namemesh.com/

https://www.dotomator.com/

https://namesmith.io/

 Na koniec: zaufaj intuicji i do dzieła!