(Polski) IKEA pokazuje, jak zrobić pelerynę z Gry o Tron

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

IKEA słynie z błyskotliwych rozwiązań. Poza funkcjonalnymi i prostymi w obsłudze meblami, szwedzka firma może się pochwalić pomysłowymi posunięciami marketingowymi.

ikea

Niedawna akcja Ikei jest przykładem na to, jak się robi real-time marketing. Zaczęło się od wywiadu z Michele Clapton, która jest odpowiedzialna za kostiumy bohaterów filmowej Gry o Tron. Na pytanie, jak dużo pieniędzy pochłania przygotowanie wyszukanych strojów, w których występują aktorzy, kostiumografka udzieliła dość zaskakującej odpowiedzi. Otóż są one zrobione… z dywaników Ikei. Nocna Straż paraduje zatem w niczym innym jak w przyciętych, podgolonych i ozdobionych skórzanymi paskami szwedzkich dywanach.

Peleryna Nocnej Straży DIY

Kiedy ta informacja dotarła do szerszego grona internautów, szwedzka marka zareagowała szybko i bezbłędnie: załoga firmy przygotowała instrukcję, jak samodzielnie wykonać pelerynę członka Nocnej Straży, wykorzystując do tego dywanik z Ikei.

ikea

ikea

 

Odpowiedź Ikei to strzał w dziesiątkę. Marka nie po raz pierwszy udowodniła, że marketing czasu rzeczywistego ma opanowany do perfekcji. Pamiętacie, w jaki sposób reagowała na bieżące wydarzenia wcześniej? Przypominamy kilka akcji RTM w wykonaniu Ikei:

ikea-brazil
Mistrzostwa Świata w piłce nożnej Gdy trzy lata temu Mundial odbywał się w Brazylii, drużyna gospodarzy przegrała z Niemcami w półfinalne 1:7 i tym samy zaliczyła największą porażkę w historii brazylijskiego futbolu. Na otarcie łez IKEA Singapur opublikowała grafikę i zaproponowała piłkarzom, że zawsze jest inny „puchar”, filiżanka z kolekcji IKEA 365+. https://socialpress.pl/2017/03/real-time-marketing-w-wykonaniu-ikea-jak-na-aktualne-wydarzenia-reagowala-marka/

 

ikea
Nowy iPad od Apple W 2015 roku, także IKEA Singapur, opublikowała nieco szyderczą reklamę, nawiązującą do Apple Pencil zaprezentowanego kilka dni wcześniej jako akcesorium do nowego iPada Pro. Koszt rysika wynosił wówczas aż 99 dolarów, co wywołało szum wśród fanów technologicznego giganta, dlatego marka postanowiła wykorzystać sympatię do darmowych ołówków dostępnych w sieci sklepów i stworzyła alternatywną grafikę. Wynika z niej, że ołówek jest bardzo podobny do rysika i całkowicie darmowy. https://socialpress.pl/2017/03/real-time-marketing-w-wykonaniu-ikea-jak-na-aktualne-wydarzenia-reagowala-marka/
ikea
„Powrót do przyszłości II” Dwa lata temu fani filmu „Powrót do przyszłości II” doczekali się dnia 21 października 2015 roku, d0 którego 26 lat wcześniej przeniósł się główny bohater. W produkcji pokazano wiele wynalazków, które wówczas miałyby funkcjonować, m.in latającą deskorolkę Hoverboard. Niestety dotąd nie powstała, dlatego IKEA postanowiła zaprezentować swoją deskorolkę, do samodzielnego złożenia. https://socialpress.pl/2017/03/real-time-marketing-w-wykonaniu-ikea-jak-na-aktualne-wydarzenia-reagowala-marka/