(Polski) Treści sponsorowane w GIF-ach

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Jeden z najpopularniejszych portali postanowił zacząć zarabiać na uczuciach internautów. Konkretniej – na powszechnej miłości do GIF-ów 

Dopiero co pisaliśmy o reklamach w Messengerze , a już  pojawia się informacja o kolejnym portalu, który postanowił wprowadzić treści sponsorowane. Serwis GIPHY, najlepsze źródło gifów, zamierza zacząć testowanie sponsorowanych animacji.

 

Nudne reklamy? Na szczęście niekoniecznie

Trudno wyobrazić sobie samotną wysepkę w postaci nudnej reklamy na oceanie udanych GIF-ów. Umówmy się: ciężko jest znaleźć kiepskiego GIF-a (kto takiego widział, niech rzuci w komentarzu). Pośród zabawnych, trafiających w sedno animacji zwykły GIF z napisem “Promocja, kliknij!” prezentowałby się… kiepsko. Dlatego sponsorowane GIF-y muszą być na tyle atrakcyjne, żeby użytkownicy zwyczajnie chcieli się nimi dzielić.

Na przykład hasła “glamour” czy “sexy” mogą być z powodzeniem wykorzystane przez Sephorę czy Douglasa. Kiedy zaś użytkownik zechce za pomocą GIF-a podziękować, mogłaby pojawić się animacja, na której ktoś zostaje obdarowany czekoladką Merci. GIF spełnia swoją funkcję, ślinka cieknie, a użytkownik ma szansę przypomnieć sobie, że ta bombonierka to całkiem niezła forma podziękowania w realu. Zadanie marek polega na stworzeniu takich GIF-ów, które będą przede wszystkim chętnie szerowane.

Dlaczego to dobre rozwiązanie?

Z treści oferowanych przez GIPHY korzysta miesięcznie 250 milionów osób. Przypomnijmy, że GIF-y można czerpać nie tylko bezpośrednio ze strony internetowej – serwis jest zintegrowany z Facebook Messengerem, Twitterem, iMessage czy ze Slackiem. Po ruchomy obrazek sięgnąć jest bardzo łatwo, z czego internauci skwapliwie korzystają. Coraz częściej w miejsce słownego komentarza pojawia się adekwatny GIF.

Kto korzysta z GIF-ów? Ruchome obrazki są szczególnie chętnie wykorzystywane przez pokolenie Z , a to właśnie oni powoli stają się jedną istotniejszych grup konsumenckich. Z myślą o tej generacji konieczne jest opracowywanie nowych strategii marketingowych. Uderzenie w GIF-y to celny strzał.