Identyfikacja wizualna, strona internetowa

cytaty.pl

Klient:

cytaty.pl


Data:

Styczeń 2017r.


Zakres prac:

  • Strona internetowa
  • Wersje responsywna RWD
  • Identyfikacja wizualna
  • Front-end (XHTML/CSS)

Realizacja

cytaty.pl to portal znany chyba większości z nas, niezależnie od wieku. Nawet jeżeli sami go nie odwiedzamy to napewno doskonale kojarzymy go z Facebooka, gdzie co chwilę widzimy treści cytatów udostępniane przez naszych znajomych.

Portal był jednym z pierwszych tego typu jaki pojawił się w naszej rodzimej przestrzeni internetowej. Po wielu latach przyszedł jednak czas na zmiany. Gruntowne zmiany.

Zacznijmy od początku

Pierwszym elementem z jakim przyszło się nam zmierzyć była identyfikacja wizualna. Zadanie było o tyle trudne iż logo portalu pojawia się na każdym udostępnionym, w przestrzeni Social Media, elemencie i musi stanowić silny akcent, który użytkownicy zapamiętaja i szybko skojarzą.

My postawiliśmy na mocną typografię, w którą wkomponowaliśmy znak. Całość okazała się prosta i jednoznaczna w odbiorze. Co jednak najważniejsze, szybko zapada w pamięć, zarówno stałych odbiorców, jak i tych nowych.

Gruntowne zmiany

Zmiany na portalu cytaty.pl miały dotyczyć nie tylko warstwy wizualnej, a wręcz przede wszystkim, funkcjonalnej.

Zarządcy portalu przygotowali pełną listę zmian, która funkcjonalnie miała wyjść na przeciw oczekiwaniom użytkowników. Zmiany dotyczyły praktycznie każdej warstwy, zarówno produktowej jak i sprzedażowej.

Postępujący rozwój technologiczny

Jedną z największych bolączek tego typu portali jest stale powiększająca się przestrzeń robocza ekranów jaki dysponują użytkownicy. W przypadku stron internetowych w pełni responsywnych problem ten nie występuje, jednak gdy kilka lat temu sieć zapełniła się portalami takimi jak cytaty.pl, nikt o tym wówczas nie myślał.

Obecnie portale te są tylko dostosowywane do wyświetlania się na urządzeniach mobilnych, jednak nie reagują dynamicznie na zmieniającą się rozdzielczość ekranu komputera stacjonarnego czy laptopa. W efekcie użytkownicy otrzymują content ściśnięty w centrum ekranu z dużą ilością pustej przestrzeni po jego bokach.

Naszym głównym założeniem było więc dostsowanie nowego portalu pod wyższe rozdzielczości, tak by efektywnie wykorzystać przestrzeń dostępną na ekranie, ale jednocześnie zachowując sens wyświetlanych treści i powierzchnie reklamowe.

Czas na efekty

Po dokładnym określeniu założeń dotyczących nowych funkcjonalności oraz gruntownych zmian w strukturze przyszedł czas na przygotowanie kompletnych kreacji graficznych.

Prócz wartości merytorycznej jaką portal daje swoim użytkownikom nie możemy zapominać o jego podstawowych założeniach sprzedażowych. By portal funkcjonał jego warstwa bloków reklamowych musi spełniać swoją rolę.

Obecnie wszelkiego rodzaju badania wśród internautów potwierdzają, że najskuteczniejszą metodą reklamową serwisów internetowych jest reklama contentowy, czyli ukryta, maskująca treść.

Najważniejszym elementem portalu są cytaty, które użytkownicy udostępniają. Stworzony przez nas wzór graficzny postanowiliśmy zaimplementować również w bloku reklamowe, które "udają" zmienne elementy serwisu, przez co nie rażą użytkowników, przy jednoczesnej interakcji.

Założenia techniczne

Naszym ostatnim etapem pracy było "cięcie" przygotowany przez nas graficznie kilkudziesięciu ekranów do XHTML/CSS, czyli tzw. front-end.

Wszystko przygotowane zostało zgodnie z założeniami bootstrapa, co pozwoliło uzyskać pełną responsywność, czyli dopasowywanie się do każdego ekranu użytkownika.

Efekty

Nie oczekujemy, że uwierzysz nam na słowo, dlatego po prostu zobacz to sam.

Zainteresowała Cię ta realizacja? Chcesz z nami współpracować?

Nie czekaj! Napisz na adres biuro@visiontrust.pl lub skorzystaj z poniższego formularza kontaktowego.

Zobacz również

Media Interaktywne
Strona internetowa, identyfikacja wizualna

Media Interaktywne

Commercial Finance
Strona internetowa, identyfikacja wizualna

Commercial Finance