(Polski) Jak bardzo kochamy GIF-y?

Sorry, this entry is only available in Polish. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

GIF, czyli Graphics Interchange Format, ma już 30 lat! Mimo to wcale nie traci na popularności. Ba, ostatnio przeżywa istny rozkwit – gdzie nie spojrzysz, tam GIF.

Al Roker GIF - Find & Share on GIPHY

Ostatnio pisaliśmy o tym, że Skype wprowadza GIF-y http://www.visiontrust.pl/blog/pl/polski-czy-to-snapchat-nie-to-nowy-skype/ jako jedną z form urozmaicenia konwersacji. Dużo w tym temacie dzieje się na Facebooku. W ostatnim roku GIF-y były wysyłane aż trzy razy częściej, niż wcześniej. Nic dziwnego – żeby przesłać znajomym kilkusekundową animację, nie trzeba wchodzić na specjalną stronę, kopiować adresu URL GIF-a i wklejać go do okna Messengera. Obrazki można ładować bezpośrednio z Facebooka, więc do wyrażenia emocji wystarczą dwa kliknięcia – dosłownie.

Jeszcze więcej GIF-ów!

 

gif

 

 

Facebook postanowił nie ograniczać swoich użytkowników i wprowadził możliwość wysyłania GIF-ów nie tylko w prywatnych rozmowach, ale i w komentarzach pod postami znajomych. Po kliknięciu ikonki GIF przy poście, pokaże się lista najpopularniejszych obrazków. Jeśli nie ma wśród nich takiego, który oddaje aktualne emocje – wystarczy wpisać odpowiednie słowo w mini-wyszukiwarce. W razie, gdyby komuś nie wystarczyły zwyczajne GIF-y, w bazie znajdują się obrazki z gwiazdami. Czy celebryci mają szansę na lepsze statystyki, niż koty, póki co trudno ocenić – ale więcej GIF-ów to szerszy wachlarz możliwości zasygnalizowania swojego aktualnego samopoczucia.

No właśnie – wygląda na to, że słowa zaczynają być coraz bardziej zbędne, skoro jeden GIF potrafi wyrazić więcej niż tysiąc słów. O sukcesie animowanych obrazków świadczą zarówno nasze własne profile na Facebooku, jak i statystyki serwisów takich jak Giphy – ta zintegrowana m.in. z Facebook Messengerem, Twitterem, Slackiem czy Tinderem platforma chwali się  https://artplusmarketing.com/stateofthegif-b163d3332ddd, że w 2016 roku ich GIF-y oglądane przez ponad dwa miliony godzin. Dziennie.

No cóż. Kto nigdy nie użył GIF-a, niech pierwszy rzuci kamieniem.